Tudta, hogy a korona lehet az oka a fogai meglazulásának?

Páciens vélemények
Pácienseink történetei I. rész
2019-01-21
Ezért félünk a fogorvostól
2019-02-21
röntgen kép

Tudta, hogy a korona lehet az oka a fogai meglazulásának?

Számos esettanulmány és a személyes tapasztalatom is arra utal, hogy számtalan páciensnek van legalább egy olyan protetikus koronája, ami csontvesztéshez vezet. A páciens röntgenes vizsgálata során sokszor látható a rosszul megfaragott túlnyúló korona vállak ami parodontális komplikációkhoz vezethet. Az ilyen problémák, szinte mindig a hibás korona vállak es ínyszövet találkozásánál mutatkoznak.

Fontos lenne, hogy a fogorvos figyelembe vegye az esetleges túlnyúló korona porciókat mielőtt beragasztja a koronát. Ha felmerülne bárkiben is az a kérdés, hogy “végüli is, mennyire lehet rossz egy laboratóriumban elkészített korona?” nos, itt egy példa egy esetről, ahol a korona disztális (hátsó) része véletlenszerűen túlnyúlik, es irritálja az íny-szövetet ami fájdalommal is járhat.

Valószínű, hogy a probléma a korona-nyomat során történt, és mivel a labor nem tudta megkülönböztetni a valódi korona fog preparáció vállat az ínyszövettől, így túl lett faragva az ideális koronához képest. Az ilyen túlnyúlás végül is egy étel csapda, amit a paciens képtelen eltávolítani magától, függetlenül attól, hogy mennyire jo technikával rendelkezik. Ez az ínygyulladást produkál, ami idővel periodontitisszhez (súlyos gyulladásos szöveti lebomlás), később csontveszteséghez, és a száj állandó gyulladása miatt, foglazuláshoz vezethet.

A röntgen képen látható az újra öntött és jól megtervezett korona, ami az ép és egészséges fogakhoz és körülötte lévő szövetekhez hozzásegít.

A fenti probléma elkerülése érdekében keresse fel fogorvosát, és megtudhatja, ha van valamilyen probléma a koronáival!

Dr. Nagy Arnold

Vegye igénybe most a Fogászati csomag akciónkat, 71% kedvezménnyel!

Fogászati csomag akció